Welcome to our company

Werkwijze Online Personeelswerving 2.0

Hoe wij werken.

Werkwijze

Subbs – Online Personeelswerving 2.0 is een unieke manier van personeelswerving voor jouw organisatie.

Wij hebben ervaren dat recruiters een eentonige manier van personeelswerving toepassen die al jaren hetzelfde is. Wij hebben ons de afgelopen jaren verdiept in de wensen van bedrijven en van werkzoekenden, hierop hebben wij onze eigentijdse wijze van werving toegepast, hoe wij dit doen lees je hieronder.

 

Samen opzoek naar geschikt personeel!
Waar wij voor staan!

Werkwijze Online Personeelswerving 2.0

Waarom is onze werving geschikt voor jou?

Omdat er een ontzettend groot te kort aan personeel is zijn bedrijven tegenwoordig bereid om om bij ‘concurrenten’ te gaan vragen of personeel niet wil overstappen naar de concurrent. Logischerwijs wordt dit door het andere bedrijf niet in dank afgenomen. Het wordt dus niet toegelaten als bedrijven direct bij elkaar personeel gaan ‘shoppen’. Toen hebben wij van Subbs bedacht om daar tussen in te gaan zitten. Wij worden de schakel die het mogelijk maakt om werknemers bij andere bedrijven een kans te geven in jouw bedrijf. 

De voordelen van onze unieke maner van werven: wij zorgen er ten eerste voor dat jij niks hoeft te doen, ten tweede leveren wij enkel relevante mensen aan bij jouw bedrijf, het is en laagdrempelige manier van werving. Daarnaast zijn wij relatief goedkoop, wij plaatsen enkel personeel. Je zit bij ons nergens aan vast. Het grootste voordeel is dat je opvalt tussen de concurrentie op het gebied van werving, dat wil zeggen dat je altijd een stapje voor bent en zo dus het meeste kans maakt om een nieuwe medewerker binnen te krijgen.

Onze manier van werven zorgt ervoor dat de kandidaat op een hele makkelijke manier kan laten zien dat hij of zij interesse heeft. Het enige dat moet gebeuren is even de contactgegevens achterlaten, normaliter moet men een mail sturen met een motivatiebrief. Bij onze wijze slaan we dit over, wij gaan namelijk de persoon screenen en vragen hier naar de motivatie.

Hoe passen wij online personeelswerving 2.0 toe?

Onderstaand is globaal ons stappenplan te zien, hierin wordt beschreven hoe we te werk gaan en hoe wij voor jou nieuwe medewerkers aan kunnen leveren.

1. Kennismaking.

Wij starten altijd met een kennismakingsgesprek om te kijken of we iets voor elkaar betekenen. In dit gesprek leggen wij onze werkwijze tot in de puntjes uit, op dat moment gaan we ook kijken naar de kans van slagen. We kijken naar wie wat uit gaat voeren in de campagne en wie welke verantwoordelijkheden krijgt. Wanneer we er samen uit komen gaan we het traject in.

2. Interview.

Het traject begint bij het interview, wij gaan met u in gesprek om te bepalen wie de geschikte kandidaat is en wat kenmerken of interesses zijn. Ook gaan we in op de campagne, hier bespreken we bijvoorbeeld de looptijd en het kostenplaatje van de campagne. Alles wordt in het interview besproken, hoe meer informatie we delen, hoe beter we de campagne in kunnen stellen. Het interview is de leidraad voor de campagne, alles wordt uitgevoerd aan de hand van wat hier besproken wordt.

3. Content creatie + Start campagne.

De campagne kan starten als wij gerichte content hebben gecreëerd die betrekking heeft op de doelgroep en op de functie. We zorgen ervoor dat de mensen die wij zoeken hun gegevens achterlaten door middel van gerichte uitingen op verschillende platformen. Een reguliere campagne duurt bij ons vaak 2 to 3 maanden.

4. Resultaten.

De mensen die bij ons contactgegevens achterlaten gaan wij bellen of mailen als ze via de telefoon niet bereikbaar zijn. Wij gaan hier de mensen kort screenen en kijken of ze de geschikte persoon zijn voor de functie die u zoekt. Wanneer wij vinden dat de persoon geschikt is stellen wij dit op en verzenden we dit naar je op. Aan de hand van het interview bepalen wij of iemand geschikt is of niet, dit baseren we puur op wat we in het interview afgesproken hebben. Wij kunnen niet van iedere functie alles tot in de puntjes weten dus we gaan globaal de personen screenen, we gaan er vanuit dat u in het vervolggesprek diep op de contractuele onderwerpen in gaat.

5. Reflectie.

Wanneer de campagneperiode afgerond is gaan we samen de resultaten bespreken en kijken we naar een eventueel vervolg voor een vergelijkbare functie of een andere functie. Omdat we elkaar na de campagne goed kennen is het opzetten van een nieuwe campagne minder tijd en geldrovend.

Wat kost Online Personeelswerving 2.0?

Klik hier voor meer info over de kosten van Online Personeelswerving 2.0. Volg onze Facebook en LinkedIn pagina voor de nieuwste updates.

Neem contact op

Heb je iets om te delen? Laat het ons weten