Samen creëren wij jouw online wereld.

3 Tips Op Het Gebied Van Online Marketing Voor 2024!

3 Tips Op Het Gebied Van Online Marketing Voor 2024!

De zomer staat weer voor de deur! Ook in deze periode zijn er weer verschillende dingen die je kunt doen om jouw website (net als je lichaam) zomer klaar te maken. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om meer online succes te behalen in deze zomertijd. In deze blog delen wij 3 tips om jouw online marketing te optimaliseren!

1. Mobiel is leidend!

Veel websitebouwers zorgen ervoor dat jouw website responsive is. Dit betekent in feite dat de lay-out van de website is aangepast zodat alle elementen duidelijk zichtbaar zijn. Maar is dit het beste wat je nu kunt doen?

Mobielvriendelijk is niet hetzelfde als responsief zijn. Je wilt dat jouw mobiele bezoeker gemakkelijk de informatie vindt die hij of zij zoekt. Willen jouw bezoekers je kunnen bellen? Zorg dan voor een duidelijke directe belknop (wat weinig zin heeft op een desktop). Bezoekt iemand jouw website vanaf een telefoon omdat ze op zoek zijn naar jouw locatie? Geef dan een duidelijke verwijzing naar de routebeschrijving, die direct linkt naar Google Maps. Het is gebruiksvriendelijk!

Ook is het nu veel gemakkelijker om elementen op mobiele apparaten weg te laten. Heb je bijvoorbeeld een mooie foto van het afgewerkte ontwerp in je desktopversie? Dan kunnen ze op mobiel overbodig zijn, wat de gebruiker veel laadtijd en scrollen bespaart.

Bekijk de mobiele versie van jouw website dus door de ogen van een bezoeker. Wat is nuttige content? Wat kan er weg? Wat kan er eventueel nog bij?

2. Analyseren en optimaliseren

Het begin van de zomer is een mooi moment om de resultaten van de inzet van je online marketing door te nemen. Analyseer bijvoorbeeld is aan de hand van de ‘’Google Search Console’’. De Console is  een gratis tool van Google. Je kunt Search Console gebruiken om inzicht te krijgen in hoe Google je website indexeert of om te kijken of er problemen zijn met de pagina’s op je website. In Google Search Console is het ook mogelijk om te achterhalen welke pagina’s niet mobielvriendelijk zijn.

Waarom je website optimaliseren?

Optimalisatie zorgt ervoor dat zoekmachines zoals Google precies de informatie op uw site begrijpen. Hoe beter ze zijn geplaatst, hoe beter je ranking zal zijn. Naast dat optimalisatie goed is voor SEO, draagt het ook bij aan de gebruiksvriendelijkheid van websitebezoekers.

3. Persoonlijke content

Hoewel B2B- en B2C-bedrijven verschillende doelgroepen hebben, bestaat je doelgroep altijd uit mensen. Of het nu een consument is die jouw product of dienst koopt of een medewerker/directeur van een bedrijf, het blijven mensen. Hoe nemen de meeste mensen beslissingen? Correct, op gevoel! Daarom is persoonlijke content tegenwoordig zo belangrijk. 

Laat je doelgroep de gezichten achter het bedrijf zien en geef ze het gevoel dat ze deze mensen leren kennen. Zo maak je verbinding met je doelgroep, of het nu voor B2B of B2C is. Natuurlijk heb je naar aanleiding van punt 2 de content die je eerder dit jaar heb gepubliceerd al uitgebreid bestudeerd. Maar probeer ook eens vanuit je eigen oogpunt eens te kijken naar de content. Wat zou je hieraan willen veranderen? En hoe ga je dit in de komende periodes van 2022 verbeteren voor een beter resultaat?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen omtrent het optimaliseren van jouw online marketing en/of website? Bekijk dan hier onze diensten!

Subbs online marketing
Social Media Subbs
18 mrt 2024

BENIEUWD WAAROM HET ACTIEF ZIJN OP SOCIAL MEDIA ZO BELANGRIJK…

Tegenwoordig is social media niet meer weg te denken uit de samenleving.…

Subbs-Tips
11 apr 2024

Hoe spreek je online je doelgroep aan? 5 tips van…

Vandaag de dag is het voor jouw bedrijf ontzettend van belang om…

Plaats reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *