Samen creëren wij jouw online wereld.

Hoe spreek je online je doelgroep aan? 5 tips van Subbs.

Hoe spreek je online je doelgroep aan? 5 tips van Subbs.

Vandaag de dag is het voor jouw bedrijf ontzettend van belang om online actief te zijn, dit zijn jouw klanten immers ook. Nu blijkt dat bedrijven hier niet altijd aan toe komen of er meer tijd aan willen besteden maar er de kennis er niet voor hebben. Hieronder worden 5 tips behandeld die je snel kunnen helpen op het online netwerk.

  1. Social Media.
    Het is natuurlijk bekend bij eenieder van jullie. Social Media is niet weg te denken uit de hedendaagse samenleving. Maak hier dus als bedrijf zijnde gebruik van. Wees actief op alle kanalen waar jouw klanten ook actief op zijn. Doe een klein onderzoek onder jouw bestaande klanten en speel daar op in.
  2. Weet wat je uit wilt stralen.
    Hiermee wordt bedoeld dat je online dezelfde huisstijl uit moet stralen als offline. Ben je een gerenommeerde dealer van mooie producten? Straal dit dan ook uit. Zowel op jouw website als op jouw Social Media. Je spreekt de doelgroep pas echt aan als zij online hetzelfde beeld van jouw bedrijf hebben als offline.
  3. Wees consistent, zowel online als offline.
    Met consistentie wordt bedoeld dat het één geheel moet zijn. Door online in te spelen op de gebeurtenissen die offline gebeuren spreek je de doelgroep goed aan en betrek je ze bij de huidige relevante gebeurtenissen van het bedrijf. Hierdoor blijft de doelgroep goed op de hoogte en dat wordt als prettig ervaren!
  4. Persoonlijk.
    Iedereen kan een leuke foto plaatsen van een product dat verkocht wordt. Hiermee zal je alleen niet snel opvallen. Wanneer de doelgroep iets persoonlijks van het bedrijf ziet is er direct meer aanspraak met als resultaat dat je ze meer betrekt binnen het bedrijf. Foto’s van medewerkers die een product vasthebben doet het beter dan alleen een foto van het product. Foto’s van medewerkers die bezig zijn aan een project doen het beter dan alleen een foto van het project. Dit zijn enkele voorbeelden die werken in de praktijk!
  5. Kom met een plan.
    Zonder plan kun je beter niets doen. Af en toe iets plaatsen zonder achterliggende gedachte is niet de manier om de doelgroep aan te spreken. Het is van belang om voor een aankomende periode op te stellen wat er moet gebeuren, wat er gedeeld moet worden en wat daar de belangen van zijn. Zonder goed content plan blijft het een chaos van berichten zonder uitgewerkte strategie. Hoe maak je een goed content plan? Bekijk deze video om erachter te komen! Klik hier.
    Stel: De tips spreken je erg aan en je wilt ze graag implementeren alleen heb je er de tijd niet voor? Dat kan, maar dat hoeft niet erg te zijn. Er zijn namelijk veel bedrijven die je hierbij kunnen en willen helpen. Neem nu ons bedrijf Subbs, wij helpen je graag met het aanspreken van jouw doelgroep. Wil je weten wat er mogelijk is en hoe wij je verder kunnen helpen met jouw online netwerk? Neem vrijblijvend contact op! Bekijk ook onze social mediakanalen om iets op te steken van hoe wij het aanpakken! Zie hiervoor onze Facebook en Instagram kanalen!

SEO-SUBBS
21 mei 2021

Een gids voor het bouwen van een geweldige website

Een van de belangrijkste beslissingen die startup-eigenaren moeten nemen, is of ze…

Social Media Subbs
18 okt 2021

Benieuwd waarom het actief zijn op social media zo belangrijk…

Waarom het actief zijn op social media zo belangrijk is: Tegenwoordig is…

Subbs-Segmenteren
01 nov 2021

Waarom is segmenteren van groot belang?

Segmenteren, we doen het vaker met z'n allen dan je denkt! Het…

Plaats reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *